You cannot copy content of this page
no comments

Malang tidak berbau, Siapa yang bersalah..? Pemandu bas atau ibu bapa?

 

Malang tidak berbau, Siapa yang bersalah..? Pemandu bas atau ibu bapa, apa² pun jika berlaku kemalangan pasti pemuda bas juga di salahkan.

Mohon kepada ibu bapa nasihat lah anak² anda sebelum menaiki bas. Kalau tengok situasi ini, kemungkinan besar pemandu bas tak nampak belakang kerana lebih fokus memandu melihat kenderaan di hadapan.

Credit ~ Orang Kulai

Faizal Kmwd budak2 memang nakal.. mcm mane nk control.. pemandu bas sebuk bwk bas… xde mase nk jage budak2 sekolah tu.. pemandu perlu fokus.. semoge di permudah kan segale urusan nye..

Azumi Shafii Tutup tingkap bahaya jika berlaku apa2 yg tidak diingini..sama2 mainkan peranan dlm menasihati anak2 didlm bas,samada pemandu atau ibubapa..

Hanz Eddie sri gombak pernah ada kes kemalangan hingga putus kepala…mgkin semasa kejadian,budak sekolah ni belum ada kat dunia ni…so dia x tau..jadi parents pls tegur dorang anak2 ni…amanah tu kan?xkan nk tunggu dah jadi bru nk menyesal…

Kamal B Sani Kamal Usia Sebegini Hingga Menginjak Remaja Mereka Pasti Akan Menunjok Kan Siapa Lebih Hebat💪

Malnorashi Bt Ismail Kna ada pemantauan ..tugas kn.seseorg utk.mengawasi budak²dlm.bas..terutama bhgian blakang bas tu ..budak2 ni akalnya pjg…

Mashita Qaisara Mak ayah main peranan.. Sila bagi tahu anak2 anda… Pada pemandu bas klu ada tgkap yg boleh bka sila lh ambk alternetiv cth knci tgkap tu wlupn ape pn cra.. Tk guna klu ttup pasto kita lrg guna mlut,, tpi kna bdak degil??? Bka jgak tgkap n kuar kn kpla mcm tu… Kn bhya tu… Budk sekarang byak yg mencabar mental kita… Bnda dilrg itu yg dia nk bt…

Sayed Tempered Glass Pengusaha kena ambil tindakan proakif. Tambahkan jeriji melintang yg kebiasaannya ada dlm bas dulu2..
Sha Fiq Mentaliti yang selalu kata xpelah budak lagi. Memang sifat dia bermain. Besar nanti pandailah fikir.
Kalau dah jadi apa2 nanti.. takut tak sempat membesar je.

Shereen Ihdina Anak kadang tak dengar cakap… Dreba menjerit kadang anak buat dek je…

Razali Kasim Dah biasa naik kereta dgn mak ayah pun mcm tu..ramai mak ayah buat bodoh je anak kuar kepala..

Zakaria Idris Perangai budak2 cam ni.
D warisi dr perangai makbapak deme le..
Mana tumpahnya kari kalu x di……

Reply